Sunday 26 June 2011

Pendapat Si Tokey: Penting Ke Follower Di Blogger Anda?

Assalamualaikum semua..Okay untuk entry kali nie tokey nak bagi sedikit pendapat mengenai persoalan berkaitan ' Penting Ke Follower Di Blogger Anda?'. Bagi tokey follower dan blog nie dah macam aur dengan tebing. Ada blog mesti ada follower dan benda tu dah macam lumrah bagi setiap blogger tak kira r blog kowg tu baru buat atau dah popular gila. Memang ada sesetengah blogger yang kata bahawa dia tidak mementingkan follower tetapi reader.Mungkin betul gak ada follower beribu-ribu tapi kalau pembaca setia blogger hanya seketul dua buat tak guna jugak he3. Semua tu terpulang kepada anda semua..Hak individu ha3 ^^

Bagi tokey follower sememangnye begitu penting buat diri tokey nie. Walaupun baru sebulan mengikut arena blogger nie tapi tokey begitu teruja bila ada blogger lain yang sudi jadi follower a.k.a sahabat kita di blog yang kita hasilkan sendiri he3. So untuk menerangkan pendapat tokey mengenai topik follower nie, berikut adalah beberapa sebab kenapa tokey rasa follower begitu penting buat si blogger2x sekalian:
  • Follower nie sebagai pemangkin kita untuk berblogger. Kenapa tokey cakap macam tu sebab dengan adanye follower, lebih ramai r reader blog kita. Bukan mudah nak suruh orang lain suke akan blog kita, terutamanye buat newbie blogger. Takkan owg tetiba jew nak baca blog kita, sedangkan dowg tak kenal kita. So bila kita follow blog dowg dan jemput dowg pergi blog kita, barulah dia tahu ohh..nie blog tokey kopi rupenye.. Dengan tu dowg pown mesti keep in touch dengan kita.Dengan itu makin bersemangatlah kita nak berblogging, x gitu mak JEMAH ha3...Lainlah kalau kita memang dah popular seperti kita nie seorang artis atau apa sekalipown. Tak payah jemput dah ramai nak jadi follower macam si FL. OMG tokey memang suke dia sebab dia memang power sebab  COMEL + BIJAK..
  • Follower menjadikan kita sentiasa dekat dengan blogger lain. Bila kita dah follow atau difollow oleh blogger lain, ia memudahkan kita disedari oleh para blogger lain. Ini kerana bila kita update blog kite, blog kita akan muncul di blog blogger yang dah jadi follower kita . Memanglah kita boleh post kat group blog yang kita join. Tapi pada kebiasaanye buat newbie post anda akan kurang dialert oleh para blogger lain he3
  • Follower mampu meningkatkan populariti blog kita. Dengan ada blogger yang menjadi follower kita ianye mampu meningkatkan populariti blog kita. Seperti contoh tokey akan share kat membe2x tokey yang blogging mengenai blog yang tokey rasa best. Dengan itu ianye membantu meningkat populariti blog kita SEMUA he3. 
  • Follower nie sebagai penanda aras yang blog kita selesa di terima ramai. Tokey cakap macam tu bukan apa, sebab kalau blog kita nie teruk sangat mesti tiada orang nak follow. So kalau ada yang follow tu namanye blog kita nie boleh diterima oleh RAKYAT MALAYSIA nie he3.
  • Follower nie memang dah macam isi gan kuku dengan blog. Seperti yang tokey cakap di awal tadi, blog dan follower sememangye begitu intim.Tak rase pelik kalau ada follower di blog tapi akan berasa sedikit pelik apabila ada blog tanpa follower. Tak kisah r follower yang nyata atau tak ha3..
He3 itu sahaja celoteh kali nie harap2x tiada yang makan hati. Nie sekadar pandangan tokey. Blogger BEBAS BERSUARA. Chewah.. ha3 apa pown

PEACE NO WAR

12 comments:

K O R I E said...

oh yeah~ stuju! so pakatx2 la pulun cari followers yea.

yunZatie said...

cepat cepat folo aku

ZIPPO MILLER said...

setuju la pasal pendapat ni...

Wanie said...

setuju dgt pendapat kamu ni..
tanpa follower sape la kite..

makin ramai follower, makin smgt nak blogging =)

Unknown said...

aku jer xder follower..hahahhaha...sape la nk pollow blog buruk aku nih..keh..keh..:P

wan_cikgumuzik said...

nak bagi pendapat jugak lah..

FOLLOWER ramai pon, kalau rangking kat alexia atau rangking kat malaysia rendah, xde maknanya.. Follwer ramai tapi blog tak aktif.. org follow atas sbb bukan nk baca cerita pon.. follow sbb dia galmour..

Bagi aku, Rangking lebih penting dari follower.. Mcm mana nk mendapatkan rangking yg baik, bukan dari follower.. tapi dari pembaca yang ramai, dan entri yang bagus.. kita harus tahu yg ada pembaca setia yg tak jadi follower kita pon.. silent reader laa tuu..

cuba check ranking FL.. ada kat mana agaknya.. Haha.. rasanya rangking aku dh dekat2 ngan rangking dia kot.. thing about your blog quality.. dont think about your popularity.. kalau popular pon, entri tak berkualiti, pastu update sebulan sekali, nak buat apa kan??

that all.. thanks.. :P

keep it up..!!

atien said...

betul tu tokey...sokong tokey

Syahirah Suhaili said...

hoyeah..btol2..follower bg adiela pon memang penting kot..sbb kalau xde follower..update entry byk2 pon xde orang nak bace watpe kan..hehe..tapi kalau dapat follower yang setia contoh nya yang slalu datang ke blog kita and komen tu lagi bez kot.. :D

anis aneesa said...

heee..kualiti blog adalah lbih pnting..sy bkan jnis yg i follow u,u follow me back ky?nononono..im not like that..sy cuma akn follow kalo blog dye bez @ blog dye ada smething yg mnarik mnat sy..sy akui,blog sy pown bese2 jerp..tp sy nk jd diri sy..blog sy,ikowt suke sy la..heee..

KRL kaprileader said...

btol3!

SheyPull said...

yes sy sokong!!!

tapi klu ENSEM + LAWA + COMEL je leh dpaat folower byk..:(




JOM singgah blog saya nak...dodol nie memang manis....yg x manis nye...spemputtttt

Nj anna said...

hihihi..tbaik..

Post a Comment